Vikariat

Som förra inlägget handlade om så var det lite på gång..

Det började med att jag blev tipsad om att höra av mig till rektorn till en förskola då en personal skulle sluta på en förskola jag vikarierat på. Dagen innan avtalat möte med rektorn så ringer en annan rektor och frågar om jag är intresserad av ett eventuellt vikariat hela våren som textillärare. Självklart var jag det, dock var rektorn tvungen att kolla av ifall det fanns någon övertalig i komunen först.

Senare samma eftermiddad som rektorn ringt mig så ringer det en bokare från en annan skola och frågar ifall jag är intresserad av ett vikariat på 4 veckor som trä och metallslöjdslärare. Så den eftermiddagen/kvällen var det mycket tankar. Mest intresserad var jag ju av textillärar vikariatet, det var ju dock det som var minst sannolikt att jag kunde få.

Åkte ifall på intervjun om vikariatet på förskolan och en kvart in av vårat möte på en timme så erbjuder hon mig vikariatet. Vilket är en 100% tjänst från 9 jan till 29 juni! Vilket känndes väldigt kul, jag ville ju dock inte tacka ja riktigt än innan jag visste mer om textiltjänsten så ringde upp den rektorn och frågade ifall hon fått reda på något mer och då det fanns övertalighet så blev det att ringa och tacka ja till vikariatet på förskolan, vilket även då resulterade i att tacka nej till trä och metall vikariatet.

Sen idag på eftermiddagen ringer det en rektor från Ljungsbro och frågar ifall jag skulle vara intresserad av ett vikariat där ute under våren.. Vilket jag då fick tacka nej till! Men allt händer verkligen på en och samma gång, eller iaf i väldigt nära anslutning till varandra!

Mitt upp i allt detta är även jag och Raoul på jakt efter ett Hus, var med och buda på ett hus nu i veckan oxå men fick lägga oss då vi kände att priset steg så mycket från utgångspriset tyvärr... Men hoppas på ett hus snart iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0