Vanlig söndagsnatt blir mardrömsnatt

Usch.. denna natten vill jag inte uppleva igen.. Läskigaste jag varit med om..

Vaknar till vid 12, ca 30 min efter det att jag gått och lagt mig av dunder och brak och undrar vad som händer.. Hittar Raoul krampandes i badrummet. Det går inte att få kontakt med honom och han bara skakar och saliv kommer ur munnen.. Vet inte vad jag ska ta mig till då jag inte kan få honom att sluta lr ngt, ringer hem till föräldrarna och de säger att ja ska ringa ambulans.. Så det gör jag.. Medans jag pratar med 112 så slutar Raoul at krampa med fortfarande inget medventande från honom.. Han andas tungt och djupt och blir tillsagd att lägga honom i sidoläge..

Går ner i trapphuset för att fixa så ambulanspersonalen ska kunna ta sig in och lämnar vår ytterdörr öppen.. Straxt efter det kommer de och precis innan de kommit har Raoul öppnat ögonen.. dock bara för någon sekund. Detta sker även när ambulanspersonalen är och tittar på honom.. Dock så förblir han yr och vet inte vad som har hänt. De fickar dropp och bär upp honom på britsen och sen ner till ambulansen.. Jag packar ihop de jag tror kan komma att behövas och springer sedan ner för att följa med i ambulansen.. Då har Raoul precis vaknat till och är mer medveten dock vet han inte vad som har hänt..

Vi åker in till sjukhuset där de tar blodprov, EKG och blodtryck. Bitarna börjar falla på plats för Raoul om vad som hänt och blir mer och mer sig själv. Vid halv 3 får Raoul komma in på en sal där han skulle ligga över natten och vila upp sig och se till så inget annat händer.. Nu på morgonen skulle en nervolog komma och prata och se vad som kunde ha hänt. Troligtvis är det så att han fått ett eleptiskt anfall, han har dock aldrig haft det tidigare. Men skulle ev skickas senare i veckan lr så på hjärnröntgen och något annat test..

Usch.. nu vill jag bara prata med Raoul och komma upp till honom, dock missade jag ju att få med hans mobil så har inget nummer att ringa. Hoppas på att han ska ringa och meddela läget då jag lämnade en massa nr till honom.. Får hoppas jag hör något snart.. Jag valde att åka hem, lr valde och valde, mitt val stod mellan att sitta på en pinnstol hela natten lr åka hem. Tror varken jag eller Raoul skulle kunnat vilja ordentligt ifall jag skulle varit där.. Så nu sitter jag här hemma och bara vill att Raoul ska höra av sig så jag vet hur det ligger till..

Låt mig aldrig få uppleva detta igen.. Var så läskigt att finna Raoul som jag gjorde i badrummet...

Kommentarer
Postat av: Frida

Oh nej, usch o fy!!! :( Stackare!! usch vad otäckt! :( Kan bara föreställa mig hur otäckt det var :(.. Hoppas att allt ät bra med honom nu!! Hälsa så jätte mycket till honom att hon inte får skrämma min lilla Malin så där! ;)

Hoppas allt är bra nu!

Puss o kraam!!!!

2009-11-30 @ 11:38:59
URL: http://fridasimonsson.blogspot.com
Postat av: Tessi

åh, fy, vad läskigt!!! =(

2009-11-30 @ 12:33:30
URL: http://knott.blogg.se/
Postat av: Malin

Usch sånt är inget kul. Var de ett ep kommer de nog hända igen. Bara hoppas han får bra mediciner I så fall. Och de bästa du kan göra är att ta till dig så mycke information du kan om att vara anhörig och så där.



Min mamma har ep. Första gången jag såg henne krampa var jag 7 och hon låg I hallen, hon hade även bitit sönder tungan så de var massa blod. Ett hemskt minne för livet. Nu många år senare har hon en bättre medicin, hon har inte haft ett anfall på många många år nu..



hoppas på de bästa



KRAMAR

2009-11-30 @ 13:54:06
URL: http://mulllis.blogg.se/
Postat av: mlicaarlsson.blogg.se

men fyy! du skötte dig riktigt bra malin! men den känslan måste ha varit hemsk! hoppas han blir bättre.. tänker på er! kram kram

2009-12-01 @ 21:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0