Jobb

Igår var tanken som dagen innan att jag skulle njuta av min ledighet och ladda upp inför kvällen men det sket sig.. Vid 10 över 7 så ringde mobilen och väckte mig.. Var en bokare som frågade ifall jag kunde jobba.. och fattig som jag kommer bli (redan är?!) hade jag inte råd att säga nej... Så det var bara att springa upp och göra sig i ordning..

Skulle vara resurs i en 3a och sen fortsätta dagen på fritids.. Visade att resurs va typ lärarroll då jag fick ansvar de två första lektionerna för halva klassen och efter lunch var jag helt själv med klassen två lektioner..  efter första lektionen jag varit själv ville ja bara gå hem men gav barnen en tillsägelse och de betedde sig bättre då som tur var.. På Fritids va det lugnt sen.. va väl som mest 6 personer.. som jag hade anvar för så det var lungt.. men även där skulle jag eg haft en kollega att vända mig till men nej.. hon skulle tydligen ta ut kompledeghet så jag blev själv då.. men de gick ju bra med tanke på att de inte var så många =)

Har även fått en veckas jobb i sommar vilket jag är glad för.. dock så vill ja ha mer men bättre än inget.. hoppas fortfarande de kan ringa och ge mig mer.. Men typiskt nog är veckan jag ska jobba en av de veckor Raoul är ledig.. och självklart samma vecka som min farmor fyller oxå.. Men det ska väl gå och lösa..

Sen när ja kom hem så blev det att cykla bort till Ekholmen och fylla på spritförrådet tills kvällens festligheter.. Som bestod av trevligt sällskap och vin =) Blev en trevlig och rolig kväll som slutade med en taxi resa hem runt halv 4 tiden.. Dock så har jag min cykel kvar inne i stan så ska väl försöka ta mig in till stan under dagen och hämta hem den.. (är dock inte alls sugen på att röra mig från soffan idag =P)

Ni får ha en bra dag så får vi se vad som händer
Puss & Kraam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0