Stockholm i Tisdags

I Tisdags var jag i Stockholm hela dagen, bortsätt från resan dit, halv 7 på morgonen bara det av från Universitetet och vid kvart i 9 på kvällen var vi tillbaka på samma plats.. Resan gick smidigt och bra iaf och vi fick åka i LHCs gamla buss som nu är LFCs buss.. osnyggt att de bara har klistrat över hockey med fotboll.. Tjejerna borde få sig en egen ny buss tycker jag =)

Vi var iaf på Nordiska muséumet först och kollade på utställningen om folkkultur eller något sånt.. Var väl helt ok.. hade dock viljat se på en annan utställning heldre men det gavs det tyvärr ingen tid för. Sen blev det lunch på Blå Porten på Djurgården. Sen åkte vi vidare till Nationalhistoriska muséumet där vi gick på ännu en rundvandring. Denna gång bland möbler och inredning från början av 1900 talet till nutid. Var rätt så okej att titta på men guiden störde jag mig på och det var jag inte ensam om. Sen blev det fri shopping i stan, dock med uppdrag. Gick in i hantverks affärer och kollade produkt och pris och se skillnader mellan typ varuhus som IKEA. Sen när vi skulle tillbaka till bussen såg vi en massa polisbilar, visade sig vara poliserna som var i gamla stan för att hitta personen ansvarig för skottlossningen.. Otäckt att varit så nära själva händelsen.

Dagen i stort var bra iaf och umgicks med trevliga klasskamrater =)
Puss & Kraam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0