Irriterad

Måste få skriva av mig så varning för tråkig och lite komplicerad text..

Var riktigt irriterad nästintill förbannad tidigare idag.. Först fick vi en faktura från vårat tidigare elbolag, hade snarare förväntat mig en check på att få pengar tillbaka för en månad som vi inte hade genom dem, men döm om min förvåning låg det en faktura för okt/nov i brevet. Gick och kollade upp alla våra tidigare fakturor och satte mig ner och ringde upp vårat nya, allt stämde därifrån, ringde det gamla, de hade inte fått ngt stoppdatum från vårat nätbolag vilket gjorde att de inte visste om att vi bytt..

Det hör dock till saken att jag ringde några dagar efter det vi bytt till vårat gamla för att kolla upp att de fått all information och hur det skulle bli med återbetalning.. De sa då att allt såg rätt ut och att de stod att vår el skulle upphöra den 1 sept, allt som det skulle alltså..

Så när jag fick reda på att det helt plötsligt inte fanns något slutdatum blev jag riktigt förvånad och ganska irriterad.. Så det var bara att ringa till nätbolaget och kolla vad som hade hänt på vägen.. enligt dem så skulle det gamla elbolaget veta om läget men de skulle skicka ett nytt meddelande då detta krävdes för att få ett stopp på fakturorna.. Så nu ska allt vara ordnat för hoppningsvis.. ska ringa det gamla bolaget om några dagar för att kolla upp att de fått meddelandet om stopp och kräva skriftligt på detta och se till så de skickar en kreditfaktura och ett inbetalningskort..

Till saken är att jag verkligen INTE gillar att ringa viktiga samtal, bli så nervös så jag får gråten i halsen.. Får verkligen bita ihop för att kunna kontrollera mig själv.. Idag blev det samtal till pappa som stöd och hjälp i vad jag skulle säga och kräva av bolagen för att rätta till problemet som uppstått.. Gillar som sagt Inte att ringa men känner mig så duktig efter.. men drar mig såå mkt för att ringa och slipper jag så gör jag det mer än gärna..

För det andra så har jag fortfarande inte fått reda på hur det gick på hemtentan.. Har för mig jag kan hämta ut den imorgon.. men hade ändå förväntat mig att resultatet ska komma in på datorn oxå.. Måste ju ändå komma in i stystemet och det skulle rapporteras först i fre, sen blev det skjutet till i mån.. så det borde ha kommit in igår.. och fortfarande har inget kommit in.. Men det är ju lärarprogammet, vad kan man vänta sig??

Suck.. hjärtat är lättat så känns lite bättre iaf..

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh, jag vet precis hur det är!! :( Usch jag hatar att ringa över huvudtagetoch framför allt då sådana där samtal! :( Du var jätte duktig!! ;)

Hihi, jadu dom där lärarna kan man aldrig lita på ;) hihi.. Ha de så bra!

Puss o kram!

2009-11-12 @ 10:16:36
URL: http://fridasimonsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0