Party

Ikväll är det party som gäller. Sitter hemma hos Söt och dricker fin vin och drinkar och lyssnar på mix musik från Spotify.. Vart kvällen slutar någonstans vet vi inte i dagsläget.. finns några alternativ men får som sagt se..

Fin fint väder är det ute oxå.. Solen skiner (på väg ner nu dock, syns nästan inte mer nu men fortfarande fint ute)
Ni får ha en bra kväll så ses vi på dansgolvet eller i drömmarna ;p

Stockholm i Tisdags

I Tisdags var jag i Stockholm hela dagen, bortsätt från resan dit, halv 7 på morgonen bara det av från Universitetet och vid kvart i 9 på kvällen var vi tillbaka på samma plats.. Resan gick smidigt och bra iaf och vi fick åka i LHCs gamla buss som nu är LFCs buss.. osnyggt att de bara har klistrat över hockey med fotboll.. Tjejerna borde få sig en egen ny buss tycker jag =)

Vi var iaf på Nordiska muséumet först och kollade på utställningen om folkkultur eller något sånt.. Var väl helt ok.. hade dock viljat se på en annan utställning heldre men det gavs det tyvärr ingen tid för. Sen blev det lunch på Blå Porten på Djurgården. Sen åkte vi vidare till Nationalhistoriska muséumet där vi gick på ännu en rundvandring. Denna gång bland möbler och inredning från början av 1900 talet till nutid. Var rätt så okej att titta på men guiden störde jag mig på och det var jag inte ensam om. Sen blev det fri shopping i stan, dock med uppdrag. Gick in i hantverks affärer och kollade produkt och pris och se skillnader mellan typ varuhus som IKEA. Sen när vi skulle tillbaka till bussen såg vi en massa polisbilar, visade sig vara poliserna som var i gamla stan för att hitta personen ansvarig för skottlossningen.. Otäckt att varit så nära själva händelsen.

Dagen i stort var bra iaf och umgicks med trevliga klasskamrater =)

If Everyone Cared...

Nickelback.. nämnde jag í förra inlägget att Nickelback gör grymt bra musik?! Det gör de iaf =)

From underneath the trees, we watch the sky
Confusing stars for satellites
I never dreamed that you'd be mine
But here we are, we're here tonight

Singing Amen, I'm alive

And I'm singing

Amen I, I'm alive

And in the air the fireflies
Our only light in paradise
We'll show the world they were wrong
And teach them all to sing along

Singing Amen I'm alive

We'd see the day when nobody died

And as we lie beneath the stars
We realize how small we are
If they could love like you and me
Imagine what the world could be

We'd see the day when nobody died

We'd see the day, we'd see the day
When nobody died

Nickelback - I'd Come For You

Vilken underbar musik.. Gillar verkligen Nickelbacks senaste skiva.. Spelas om och om igen i min telfon och dator..

Van Veeteren

Nu är det långfilm på 4an som gäller..
Van Veeteren är inte likabra som Beck lr Huss men det får duga ikväll..

Tillfrisknat

Sen några dagar tillbaka har jag tillfrisknat, riktigt skönt.. Dock så hostar jag fortfarande en hel del vilket inte är så roligt, men den avtar hoppas jag tids nog!

Var i skolan hela den här veckan iaf, kände att jag inte kunde missa mer än vad jag gjort. I fredags så var jag och Raoul iväg och köpte en slagborr på Jula! Så nu äntligen har hatthyllan kommit upp på väggen här hemma! Nu är det två skåp/hyllor i datarummet som ska upp oxå, o en annan hylla i köket/hallen. Var dock strul med hatthyllan när vi skulle montera den, visade sig att krokarna inte var med så igår lånade vi mina föräldrars bil och åkte till Ikea och fick krokar. Passade även på att köpa var sin ny kudde med presentkortet jag fick i födelsedags present, hade kostat 299kr st men kostade 149kr nu.. så fick 2 till priset av 1 =)

Idag har de blivit bakning, en banankaka och en rulltårta. Mamma o pappa var nämnligen här på lite fika. De hade ju inte sett hur våran hall/kök sett ut än.. Kvällen idag lär bli lugn, kolla lite tv eller sitta här.. vid 21 blir de nog Van Veteren.

Puss & Kram

Mamma Mia

Det blev en dag till hemma, hade feber även igår så ville stanna hemma en extra dag så det inte blev värre.. man ska ju ha en feberfri dag sägs de ju oxå.. Fortfarande ont i halsen när jag sväljer dock.. lite annars oxå.. Men hoppas det går över snart.. Hostningarna har börjat komma oxå... har det med halsen att göra kanske? Hoppas detta får ett slut snart iaf.. Räknar med att vara pigg och fräsh på tisdag och då blir det högvarv för att ta igen de jag missat i skolan men det ska väl ordna sig..

Passade på att brodera på mitt broderi idag iaf när jag var hemma.. så blev klar med mina tulpaner =) Riktigt glad, men vad jag ska göra för något nu? just de.. skolbroderi kanske? =p Är sugen på att brodera korsstygn på en löpare lr så nu iaf..

Blev att titta på Mamma Mia idag iaf.. Varit sugen på att se den en längre tid men hade lånat ut den till Mamma som varit lite seg med att se den.. men fick tillbaka den av henne när hon hämtade mig i söndaga..
Nu är det iaf Vänner som är på Tvn..
Ni får ha en bra kväll

Sjuk

Usch.. jag har gått och blivit sjuk.. inget kul..

Började igårkväll då jag kände att jag började få ont i halsen, sen fortsatte det att jag hade ont i magen under natten och sov oroligt, tvingade iväg mig till skolan 8-12 då jag inte ville missa något och sen bussen direkt hem.. La mig i soffan o sov i nästan 2h och tog sedan tempen, 38,6.. 2 graders feber.. inte så farligt eg men känner mig allt annat än pigg och kry.. imorrn e de bara skola mellan 8-10 och som det verkade som i skolan idag är det typ ingen som tänkte gå.. så att jag stannar hemma är ju inte allt för hemskt.. måste se till att bli frisk..

Börjar bli lite hungrig, frågan e dock ifall ja väl är det sen när maten är klar.. men ska kolla me Raoul ifall han har lust att börja fixa lite.. enda jag ätit idag är en halv tallrik yoghurt och en burk med annanas skivor.. (behövde ngt sött)

Dags att vila vidare..

Men du har väl barn?

Dagen idag har varit lugn.. Tog de lugnt på förmiddagen, kollade lite Tv och sydde lite.. Sen vid 12 tiden blev det promenad.. På vägen till Sofie så mötte jag två lärare från gymnasiet, hälsade då bara på de.. Sen när jag och Sofie var på väg mot andra hållet så mötte vi bara den ena av de två.. Hon stannade och ville prata lite så trevliga som vi är så stannade även vi då.. Frågar lite vad vi har för oss nu för tiden, sen börjar hon prata lite förhållande och frågar ifall Sofie har barn.. Sen kläckor hon ur sig självklart med blicken vänd mot mig, Men du har väl barn? Undrar hur hon kopplade ihop de med mig, men men.. gav mig något att skratta åt idag iaf =) haha

Färjan på Tv här.. kul att höra alla Håkans roliga kommentarer..
Dags att återvända till Tvn

Dublin i bilder

Vårat "Lyxiga" Hotell

Utsikten från vårat hotell

Vi Avnjuter en lunch i ett underbart soligt Dublin

(sitter på bänkarna man ser till vänster på den högra bilden)

Dublins Mitt!

Avnjuter Lunch i Gröngräset & Ute på krogen och festar

Shopping Galleria på 3 våningar =)

Resan hem

Fler bilder finns att se på min bilddagbok

Dublin, Underbara Dublin

Det har varit en helt otrolig weekend resa till Dublin..

Torsdagen..
Resan började tidigt, 04.30 för att vara exakt då kom taxin och hämtade upp mig. Sen åkte tåget iväg 05.06.. Vid 10.40 lyfte planet och landade planet 12.15 Iokal tid. Blev att sätta sig på flygbussen med en gång och leta upp hotellet väl framme i Dublin city. Hittade med en gång, lite långt och tungt att bära väskan bara.. Checkade in och Fräsha till oss lite innan vi bestämde oss för att kolla läget på gatorna. Fullt med folk på gatorna i det fina vår vädret som var. Tog ett tag att vänja sig bland folkmylret men man vande sig sen iaf.. Och efter ca 2h på stan kom nog den största chocken/ förvåningen.. Vi såg Nicky Byrne med fru och småttingar ca 5 meter framför oss.. Sannolikheten för detta?? Ja.. på ett invånarantal på ca 1 miljon så kan ni själva räkna ut sannolikheten.. Glada och chockade funderade vi på ifall vi skulle hälsa lr inte men valde att bara njuta av glädjen av att vi faktiskt sett de.. Gick in i en affär för att tappa bort de för vi inte ville förfölja dem men slutade med att nästa affär vi gick in i så var de självklart inne i.. Dock så slutade förföljesen där då vi var inne i affären längre än vad de var. Sen blev det iaf lite mer shopping, kvällen blev lugn med prat och sängdags redan vid 22 =p

Fredagen..
Testade på den lyxiga hotellfrukosten bestående av rostad bröd och mjölk och flingor. Sen bar det av ner till Stadens norra delar med shopping. Idag blev det premiär handling för min del oxå. En skjortklänning, jeans och örhängen. Riktigt nöjd med mina inköp.. gick på totalt €50.. Helt ok pris tycker jag allt =) Lunchen blev i parken i Dublin där vi avnjöt smörgåsar från Subway.. Runt 17 tiden efter en hel dag på stan blev det åter till Hotellet där vi började sakta men säkert göra oss iordning inför kvällen då party stod på schemat. För min del blev de vin med smak av Jordgubb och vattenmelon, helt ok vin med lite 7- up i =) hehe.. Runt halv 11, 11 så traskade vi ner mot området med de flesta uteställerna och fick stämplar och reklam från div ställen.. visste dock inte var de låg någonstans.. Vi hamnade dock på ett helt ok ställe.. 3 våningar, nedersta var typ en pub/bar (gick dock bara igenom den delen), andra var det så man kunde sitta och prata och sen en Bar. Mellan plan 2 och 3 fanns det ett dansgolv som spelade riktigt bra musik, dock spelade aldrig DJ Abba låten som vi önskade för oss 3.. Elakt.. Kom hem till hotellet runt 4, efter var sin hemsk Hamburgare och en kärleksförklaring rikare =p haha

Lördagen..
Blev en skönsovmorgon för att sedan gå och äta brunch på Pizza Hut. Sen blev det spårvagnen till Dundrem där vi bestämde oss för att kolla in Europas största Galleria.. Hade ungefär samma affärer som inne i stan men kul att få se gallerian iaf.. Köpte ett linne och en top för €7.. Annars blev det inget mer shoppat... Kom tillbaka in till city och gick och kollade lite i affärerna och letade efter någon mataffär där vi skulle kunna unna oss ngn mat.. slutade med var sin sallad från Spar. Sen blev det en lugn kväll på hotellrummet, med skvaller och prat. Packning inför morgondagen oxå..

Söndagen...
Hotellfrukost avnöjt och sen blev de att packa det sista innan vi skulle checka ut och ta oss till flygbussen. Kom till flygplatsen runt halv 11 och checkade in bagaget med en gång så vi blev av med det.. Sen gick vi runt och kollade runt vad som fanns att göra vilket inte var så mkt.. men lyckades fördriva 1-2 timmar i shoppingen efter säkerthetskontrollen och sen blev det en väntan framme vid gaten. Väntan på flygplatsen gick helt smärtfritt och kom till och med iväg några minuter tidigare.. Väl framme på arlanda blev det ytterligare väntan då vi landa vid halv 5 och tåget mot Linköping skulle först åka vid ca 10 över 8.. Vi passade då på att spela lite kort och äta lite mat. Sen blev det tåget.. efter ca 1½ timme på tåget var jag riktigt trött på att resa och önskade inget annat än att bara vara framme... Vid 23 var jag äntligen hemma i våran lägenhet.. så skönt..

Jag beundrar alla som har orkat läsa hela detta inlägg.. det blev inte så kort.. bilderna kommer i nästa inlägg..

Snart är det dags!

Minder än 24 timmar kvar nu tills vi är i Dublin.. och mindre än 12 timmar tills vi åker =) Ska bli riktigt skoj.. nu är väskan packad oxå.. iaf med det mesta, ngr små saker kvar bara.. inte vägt den än.. men kände på den o de borde inte vara några 20kg iaf.. dock är den ganska full.. så hoppas ja kan få med mig ngt hem oxå.. hehe

Hörs kanske senare.. annars tidigast Måndag!