Gnäll Farbror..

Han är tillbaka.. Allas våran gnäll farbror här på Ödegårdsgatan.. Han är iaf tillbaka för att gnälla på mig.. Vet inte ifall jag ska skratta eller bli iriterad... (det gäller självklart min cykling på trotoarer)

Kom från skolan, vilket gör att jag kommer från samma håll som jag senare ska upp på..Reflekterar att det är en bil på gatan som stannar till och blinkar, jag saktar in men ser att han typ slutar blinka så ja börjar åka igen.. Han börjar åter blinka och den här gången svänga upp på trotoaren, precis där jag ska svänga upp till vårat hus. Han prejar alltså typ ut mig på gräset så jag inte skulle kunna köra vidare men jag trampar på och cyklar direkt upp till cykelförrådet och ställer in min cykel och går in..

Jag förstår inte hur han orkar engagera sig så mycket för att få mig att sluta cykla på trotoaren.. Brukar bara cykla där om jag ser att den är tom förövrigt, ser jag att det är folk som går tar jag gatan... Han måste nästan vara en gammal polis eller något sånt. Nu blir det iaf en promenad med Sofie. Får se ifall han fortfarande lurar omkring i sin bil...

Puss & Kraam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0